Stopiņu novada domes PII „Pienenīte”
2016./2017.m.g. darbības programma Ekoskolas programmā
Tēma – ūdens
VIDES NOVĒRTĒJUMS
Ulbrokas ezera krastā, līdzās zaļu priežu mežam, savu mājvietu radusi Stopiņu novada domes PII „Pienenīte”. Iestāde dibināta 1973.gada 16. oktobrī un šogad atzīmējām tās pastāvēšanas 44 jubileju. Iestāde ir celta trīs kārtās. Pirmais korpuss tika atvērts 1973. gadā, otrais- 1988. gadā, bet jaunā piebūve ar 5 grupām, mūzikas zāli, sporta zāli, ēdamzāli, kabinetiem tika atklāta 2012. gada 31. augustā. Stopiņu novada domes PII „Pienenīte” realizē vispārizglītojošo pirmsskolas izglītības programmu un speciālās pirmsskolas izglītības programmas ar valodas attīstības traucējumiem un jaukta tipa traucējumiem. Audzēkņu darbošanos un attīstību nodrošina 55 pedagogi un pārējais personāls 51 darbinieks. Šobrīd iestādi apmeklē 427 bērni vecumā no pusotra līdz 7 gadiem.
Skolas vide un apkārtne
Pozitīvais |
pilsētas, ezera malā.
krūmu, vasarā zied skaistas puķu dobes, netālu atrodas priežu mežs.
kuriem rūpējamies.
projekts un jauna jumta izbūve. Apkures sezonā samazinās siltuma zudumi, ko uzskatāmi var redzēt, aprēķinot CO2 kalkulatora rādītājus, un salīdzinot tos ar 2015./2016.m.g.
kurā var pēc vajadzības arī organizēt āra rotaļnodarbības.
“Juglas papīrs” |
Negatīvais |
|
Veicamais |
talkās.
nokalpojušas.
|
Enerģija
Pozitīvais |
mazāki siltuma zudumi, ko uzskatāmi redzam veicot CO2 aprēķinus.
tiek samazināta siltuma padeve.
spuldzes pret dienas gaismas spuldzēm atbilstoši likumā noteiktajam.
apgaismes stabi ar saules baterijām, apgaismes ķermeņi ar LED apgaismojuma diodēm
gaismai. · Iestādes grupās, un pa visu iestādi ir izvietotas atgādnes “Izslēdz gaismu”, “Aizgriez krānu” |
Negatīvais |
· Vēljoprojām novērojam nelietderīgu elektroenerģijas izmantošanu. · Kabinetos, kuros atrodas datori tie ir visai bieži pieslēgti strāvai un atrodas gaidīšanas režīmā. |
Veicamais |
elektroenerģiju izslēdzot apgaismojumu kabinetos, gaiteņos.
izslēgtas dežūrgaismas grupās un trepēs.
printerus un citas iekārtas, kuras paliek miega režīmā.
|
Atkritumi
Pozitīvais |
ir tīra un sakopta.
SIA “BAO” |
Negatīvais |
Turpināt sekot , lai katrā grupā tiktu šķiroti atkritumi. Lai katrā konteinerā tiktu mesti atbilstošie atkritumi.
|
Veicamais |
Turpināt radīt izpratni gan iestādes darbiniekiem, gan bērniem grupās, gan iestādes bērnu vecākiem pareizi šķirot atkritumus! · Iestādē izvietot nelielus atkritumu šķirošanas konteinerus.
|
TRANSPORTS
Pozitīvais |
· PII „Pienenīte” atrodas pašā novada centrā, kur apkārt ir daudzdzīvokļu mājas, līdz ar to vecāki var atvest savus bērnus uz PII neizmantojot transportu. · Rīgas satiksmes 51.maršruta autobusa pagarinājums līdz Ulbrokas vidusskolai, tādējādi arī PII audzēkņu vecāki, var izmantot sabiedrisko transportu, lai atvestu bērnus uz PII. · Ir izveidots un apgaismots gājēju un veloceliņš no Līgo parka – Ulbrokas vidusskolai , kas ļauj agrā rudenī, pavasarī doties uz PII ar velosipēdiem, kā arī ar kājām, kā arī pastaigājoties.
katru pavasari organizējam kopēju pasākumu ar audzēkņu ģimenēm |
Negatīvais |
· Daļu no PII bērniem vecāki uz PII ved ar personīgo transportu. |
Veicamais |
· Turpināt salīdzināt iegūtos rezultātus pētījumam “Kā pārvietojas Tava ģimene?” Pētījuma rezultātus apkopojam un ievietojam iestādes Ekostendā un iestādes mājaslapā www.ulbroka-pienenite.lv
|
VESELĪGS DZĪVESVEIDS
Pozitīvais |
· PII turpina piedalīties „Piena programmā”. · Iestādes medmāsa seko līdzi, lai ir daudzveidīga ēdienkarte un ēdiens ir veselīgs, silts un garšīgs. · Ēdienkartē regulāri ir dažādu graudaugu putras, salāti, dzērveņu dzērieni, citronu dzērieni un ķiplokmaizes. · PII „Pienenīte” ir 2 sporta zāles, baseins , grupiņas regulāri katru dienu dodas āra pastaigās, arī mācību ekskursijās, pārgājienos. · Pavasarī grupiņas sēj un stāda dažādus garšaugus, vēro to augšanu, gatavo salātus mājturības rotaļnodarbībās. · Katru sezonu ir kopīgas sporta aktivitātes, stafetes, ziemas aktivitātes ārā, mācību gada noslēguma aktivitātes ārā. · Katrai grupiņai sporta nodarbības ir 2 reizes nedēļā zālē, no vidējā vecuma katrai grupiņai 2 reizes nedēļā ir peldēšanas nodarbības. · Peldēšanas interešu izglītību ir iespējams apmeklēt no 3 gadu vecuma. · Pedagogu kolektīvs jau 4 gadu piedalās „Lattelecom” 6km skrējienā, un no 2016.gada arī „Nike Riga run” skrējienā. · Galdi un krēsli grupiņās ir atbilstoši katra vecuma ergonomiskajām vajadzībām. |
Negatīvais |
· Iestādes āra teritorijā nav sporta laukuma. · Ēdienkartē varētu ieviest vēl dažādākus salātus, u.c. · Ģimenes neizglīto bērnus par veselīgu dzīvesveidu, negatavo mājās veselīgu ēdienu. |
Veicamais |
· Uzsākt āra sporta laukuma izveidošanu. · Izveidot dažādākus āra rotaļu laukuma rīkus. · Aktīvāk jāizglīto ģimenes par veselīgu dzīvesveidu ievērošanu. |
ŪDENS
Pozitīvais |
· Iestādē ir gan aukstais, gan karstais ūdens. · Ūdens ir pieejams katrā grupiņā. · Baseinā regulāri tiek attīrīts ūdens. · Iestāde nodrošina katru grupiņu, darbiniekus ar dzeramo ūdeni. |
Negatīvais |
Iestāde pērk dzeramo ūdeni plastmasa traukos, tādējādi patērējot resursus. |
Veicamais |
· Padziļināt izpratni par vienkāršiem pasākumiem ūdens patēriņa samazināšanā. · Radīt izpratni audzēkņiem un audzēkņu ģimenēm par ūdens resursu taupīšanu un saglabāšanu , domājot par nākotni. · Veikt “Aptauju par ūdeni”, lai noskaidrotu audzēkņu ģimeņu paradumus ūdens resursu izmantošanā un taupīšanā. · Rezultātus darīt zināmus citiem tādā veidā, kas viņus pārliecinātu mainīt attieksmi. · Sadarbojoties ar RTU “Ūdens pētniecības laboratoriju” veikt ūdens analīzi dzeramajam ūdenim, lai pārliecinātos par iespēju to lietot dzeršanai ikdienā.
|
MĀCĪBU SATURS
Pozitīvais |
· Tematiskajā mācību satura plānojumā, nedēļas tēmas ir izvirzītas saistībā ar Ekoskolas tēmām. · Radošajos darbos skolotājas izmanto otrreiz lietotus materiālus. · Skolotājas iesaista vecākus krāt un nest uz iestādi otrreiz lietotus materiālus. · Ģimenes tiek iesaistītas radošo izstāžu veidošanā par konkrētām tēmām no otrreiz lietotajiem materiāliem. · Turpinām šķirot atkritumus. · Iestāde turpina atkritumu šķirošanu. · Grupiņās atbilstoši nedēļas tēmām tiek gatavoti salāti, veselīgas sviestmaizes, cepta maizīte… · Katra grupiņa regulāri, katru dienu dodas āra pastaigās. · Rīcību dienu nedēļā organizējam Dabas izglītības centra “Meža māja” izglītojošas nodarbības un sadarbībā ar RTU “Ūdens pētniecības laboratoriju” nodarbību par ūdens resursu lietošanu un taupīšanu ikdienā.
|
Negatīvais |
- |
Veicamais |
· Turpināt izglītot bērnus un iestādes darbiniekus par atkritumu savākšanas, šķirošanas un pārstrādes jautājumiem. · Izglītot par šiem jautājumiem arī audzēkņu ģimenes. · Organizēt mācību ekskursijas uz muzejiem, izstādēm, ražotnēm un uzņēmumiem, kuri ir saistīti ar atkritumu šķirošanu, vākšanu un pārstrādāšanu, u.c. Ekoskolas tēmām. · Organizēt un plānot: - radošo darbu izstādes par konkrētām tēmām no otrreiz pārstrādātiem materiāliem. - zīmējumu un plakātu, telpisku darbu izstāde par Ekoskolas tēmām. - aktivitātes saistībā ar Ekoskolas tēmām.
|