Praktiski ieteikumi ikdienai:
- Bērniem, kuri paši jau ģērbjas- drēbes ar spiedpogām un rāvējslēdžiem, apavus ar lipekļiem, lai bērns pats var viegli uzvilkt un novilkt;
- Viegli uzvelkamām jābūt arī āra drēbēm, lai personāls var ātri saģērbt bērnus, vai arī bērni paši var veiksmīgāk tikt galā ar ģērbšanos;
- Ikdienā mājās nostiprināt pašapkalpošanās prasmes (ģērbšanās, ēšana, tualetes lietošana), visu, ko bērns ir apguvis, ļaut darīt pašam, bet plānot vairāk tam laiku;
- Pietiekošā daudzumā skapītī maiņas drēbes, lai bērns var vingrināt un attīstīt pašapkalpošanās prasmes;
Bērna emocionālai labsajūtai:
- Pirmās dienas ieteicams vest bērnu uz dārziņu katru dienu, bet var atstāt grupiņā īsāku laiku;
- Rīta cēlienu mājās veidot nesteidzīgu, visu nepieciešamo sagatavojot jau vakarā;
- No rīta noteikti jāatvadās no bērna un jāpasaka, ka mamma vai tētis atnāks pakaļ;
- Rīta cēlienu ieteicams veidot lietišķāku, nevelkot garumā atvadu brīdi;
- Ieteicams uz bērnudārzu nākt ap 8.00, lai bērns līdz brokastīm var iejusties grupiņā;
- Adaptācijas laikā ieteicams mājās bērnam piedāvāt brokastis;
Ieteikumi vecākiem :
- Adaptācijas laiks bērnudārzā atspoguļo bērna iekšējo noskaņojumu- jo drošāk bērns jūtas šajā pasaulē, jo vieglāk uztver pārmaiņas;
- Pārdomājiet, ko Jūs sagaidiet no bērnudārza un savas šaubas vai bažas kliedējiet iepazīstoties ar grupu skolotājām, skolotāju palīgiem, kārtību un dienas režīmu bērnudārzā;
- Jo drošāki un pārliecinātāki būs vecāki, jo drošāk bērnudārzā jutīsies Jūsu bērns;
- Noskaņojiet bērnu pozitīvi, stāstot, ko bērns iegūs apmeklējot bērnudārzu;
- Jautājumus skolotājai ieteicams uzdot pēcpusdienās, kad atnākat pēc bērna;
- Ārpus bērnudārza darbojaties ar bērnu, pavadiet kopā saturīgi laiku, lai bērns izjūt Jūsu klātbūtni, neskatoties uz to, ka uzsācis bērnudārza gaitas;
- Pēc labi pavadītas dienas bērnudārzā nav ieteicams bērnu apbalvot ar konfektēm, tas nesekmēs adaptācijas procesu.
Saistībā ar COVID-19 ierobežojumiem 2020./2021. mācību gadā:
- Adaptācijas laikā un vispār bērnudārzā nav atļautas mantas no mājām;
- Vecākiem netiks piedāvāta iespēja adaptācijas laikā kādu laiku pavadīt grupiņā kopā ar bērnu;
- Vecākiem organizēt rīta un pēcpusdienas cēlienus tā, lai garderobes telpās atrastos pēc iespējas īsāku laiku.
Evita Anča
PII „Pienenīte” Izglītības psihologs