^ Uz augšu
Get Adobe Flash player

Psihologa ieteikumi attālinātā pirmsskolas mācību procesa laikā

  1. Plānojiet dienas laikā dažādas intelektuālas aktivitātes:
  • grāmatas lasīšana (priekšā lasīšana visiem pirmsskolas vecumposmiem, patstāvīga lasīšana sagatavošanas vecuma bērniem);
  • darba lapas, darba burtnīcas (saskaņā ar skolotāju ieteikumiem un vecumposmu) bet, lai pavadītais laiks pie šīs aktivitātes nepārsniedz 30-40 min.;
  • galda spēles (loto, domino, atmiņas spēles, konstruktori, bērnu “Alias” u.c);
  • sarunas ar bērnu;

 

  1. Bērnu sociālā attīstība:
  • spēlējiet kopā ar bērniem spēles, kur katram ir sava kārta un noteikumi, piemēram, galda spēles – “Cirks”, “Riču raču”, u.c.;
  • iesaistieties bērna vadītā iztēles spēlē;
  • ja ģimenē ir vairāki bērni, atbalstiet viņu spēlēšanos un darbošanos kopā, iesakiet veidus, kā konstruktīvi risināt konfliktus;
  • ja bērnam ir vēlēšanās, radiet iespēju attālināti sazināties ar draugiem.

 

  1. Bērnu emocionālā attīstība:
  • rūpējieties, lai bērniem būtu dažādas aktivitātes dienas laikā- intelektuālas, pastaigas svaigā gaisā, kas ietver arī fiziskas aktivitātes, pietiekošs laiks brīvām rotaļām, kā arī situācijas, kad bērnam pašam jāizdomā, kā viņš piepildīs savu laiku;
  • rosināt radošas aktivitātes, piemēram, zīmēšanu, kad bērns var izteikt caur zīmējumu savas izjūtas, iztēles spēle, kad bērns var iejusties dažādos tēlos, varoņos;
  • ja bērns jautā par situāciju valstī, pasaulē, atbildiet konstruktīvi, bet nepārrunājiet sīkumos negatīvās tendences;
  • kopā ar pirmsskolas vecuma bērniem, jo īpaši, ja bērni ir emocionāli jūtīgi, atturaties no ziņu raidījumu un no citu aktuālo raidījumu par COVID-19 kopīgas skatīšanās;
  • atbildiet uz bērna jautājumiem godīgi, vienkāršā, saprotamā veidā, nestāstiet visu, ko par aktualitātēm pasaulē ziniet;
  • Uz bērna jautājumu, piemēram, par saslimšanu: „Vai ar mums tā nenotiks?” Ieteicamā atbilde būtu : „To nevar paredzēt, bet es darīšu visu iespējamo, lai sevi , tevi un mūsu ģimeni no tā pasargātu.” Jo šobrīd svarīgi ir bērniem veidot izjūtu, ka Jūs par viņiem rūpēsieties un gādāsiet, radīt drošības izjūtu;
  • ja pašiem vecākiem rodas šaubas vai neziņa par kādiem jautājumiem, centieties tos pārrunāt pieaugušo līmenī, meklēt atbalstu ģimenē, attālināti pie draugiem, kolēģiem, attiecīgās jomas speciālistiem;
  • esiet emocionāli pieejami bērnam, ja viņu māc rūpes, ļaujiet bērnam par tām runāt.

Ieteikumi vecākiem:

  • Strukturējiet dienas kārtību, par plānoto dienas gaitu informējiet bērnus;
  • Māciet bērnu respektēt Jūsu darba laiku, ja strādājiet attālināti. Nosakiet laiku, kad Jūs veltīsiet to bērnam un kad viņam jādarbojas patstāvīgi;
  • Iesaistiet bērnu mājas darbu darīšanā- veļas izkāršana, galda klāšana, trauku novākšana, rūpes par mājdzīvniekiem utt.;
  • Atbilstoši vecumam nosakiet bērnam vismaz vienu pienākumu mājās, kurš jāveic katru dienu;
  • Disciplinējiet bērnus un nosakiet robežas uzvedībā un arī viedierīču lietošanā.

 

Šobrīd galvenais ir labas savstarpējās attiecības ģimenē, sadarbība un emocionālais tuvums vienam ar otru!

 

Evita Anča

PII „Pienenīte” izglītības  psihologs

 

 

Visas tiesības aizsargātas ©   PII "Pienenīte"