^ Uz augšu
Get Adobe Flash player

Dzimtās valodas diena - „Tince grib mācīties”

Jau vairākus gadus pēc UNESCO iniciatīvas visā pasaulē 21. februārī tiek atzīmēta Starptautiskā dzimtās valodas diena. Dzimtā valoda uztur piederību savas tautas un valsts tradīcijām.

Turpinot tradīciju jau trešo gadu, 21. februārī iestādē tika noorganizēta Dzimtās valodas dienai veltīts pasākums „Tince grib mācīties”. Pasākumā piedalījās 4 sagatavošanas grupas: „Saulītes”, „Gliemezīši”, „Kāpēcīši” un „Rūķēni”.

Par pamatu šim pasākumam tika izvēlēta pasaka, kuru sarakstījusi un ilustrējusi Margarita Stāraste, kas šogad svinēja savu 100 gadu jubileju. Rakstniece ir devusi lielu ieguldījumu latviešu valodas attīstībā, jo tieši viņas pasakas veido dziļu saikni starp pagātni un tagadni.

Godājot rakstnieci Margaritu Stārasti, bērniem bija lieliska iespēja darboties līdzi galvenajai varonei Tincei (sk. Rita), kas vēlējās doties mācīties uz skolu, bet ļaunā Ragana (sk. Romanda) bija atņēmusi tik nepieciešamo skolas gaitās Ābeci. Bet, lai izglābtu Tinci no nelaimes, viņai palīgā nāca viņas draugi: Lapsa (sk. Anna); Vāvere (sk. Gunta B.); Zaķis (sk. Sandra Z.); Lācis (sk. Vija). Uzdevums bija – tikt galā ar visiem pārbaudījumiem (4), ko bija sagādājusi Ragana. Visiem draugiem ceļu ar kartes palīdzību parādīja Gudrā Pūce (sk. Marika).

Lai veiktu pārbaudījumus, tika aicināti 2 bērni no katras grupiņas (pie katra uzdevuma citi bērni). Pie katra pārbaudījuma „stacijas” bērnus sagaidīja kāds no Tinces draugiem. Lai palīdzētu Tincei noskaidrot, kādas pasakas dzīvoja Ābecē, palīgā nāca Vāvere (sk. Gunta) ar pasaku attēliem un to nosaukumus palīdzēja salikt bērnu komanda. Pie Lapsas (sk. Anna) bērniem bija nepieciešams no attēlu skaņām izveidot vārdu „TILTS”. Lai tiktu cauri bieziem meža brikšņiem un salasītu skaistu pušķi, nāca palīgā Lācis (sk. Vija) un aicināja bērnu pavingrināties salikteņu veidošanā – ziedu nosaukumi. Savukārt, Zaķa (sk. Sandras) uzdevums bija ierakstīt vārdos trūkstošo skaņu/burtu, kuru bērni bija atrisinājuši ļoti veiksmīgi un pareizi.

Lai mainītu ļaunās Raganas attieksmi, ļaunās domas un atgūtu Ābeci, Gudrā Pūce uzdeva bērniem uzdevumu atrast antonīmus īpašības vārdiem.

Starp uzdevumu risināšanām bērniem tika noorganizētas jautrās izkustēšanās ar dejām un rotaļām, kurus novadīja Lapsa (sk. Anna). Šie brīži bērnos izraisīja pozitīvas emocijas.

Nobeigumā bērni tika cienāti ar īpašām gudrību konfektēmJ Un kopīgi bija nodziedāta šī pasākuma (nosacīta) himna – „Joka pēc alfabēts”. Bērni bija sajūsmā par pasākumu, un pedagogi jūtās gandarīti par paveikto!

Skolotājas: Anna Lušņicka, Rita Niedre, Romanda Gailiša

Visas tiesības aizsargātas ©   PII "Pienenīte"